söndag 26 februari 2012

Böcker om stickning

Böcker om stickning är så inspirerande! Därför tänkte jag visa några böcker om stickning som jag tycker är bra, nämligen dessa tre:


Boken Sticka mera av Paula Hammerskog och Eva Wincent är verkligen superbra! Den köpte jag när jag skulle sticka min första tröja. Den tar upp grunderna i stickning, alltifrån hur man lägger upp en löpknut till hur man stickar aviga och räta maskor och massa massa mer.

Elisabeth Norinder har skrivit boken Sticka som också är väldigt läsvärd. Fördelen med boken är att den dels tar upp grunderna i stickning och dels visar enkla beskrivningar på till exempel vantar och sockor.


Den sista boken som jag tänkte visa är Stickverk av Birgitta Engardt. Den här boken passar den lite mer erfarna stickaren eftersom den går rakt på sak och visar massa olika stickbeskrivningar. Den har dock en liten stickguide på slutet som man kan ta hjälp av om man behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar